Lunes

En tranquilidad, finalmente.
Måndagar är stressiga dagar. Här var dagens schema: 
 
07:04 ; uppstigning (varje dag samma tid)
08:40-09:00 ; lämna ungar
09:30-11:40: frukostera, hacer las camas (göra nytt i sängarna? wtf heter det?  sacar las sábanas.. byta i sängarna?) förbereda lunch, tvätta sängkläder..
11:40-12:30 ; svettas
12:40-15:00 ; lunch med ungar, lämna ungar
15:00-15:40 ; stresshandla på lidl, tappa burk på golvet som fick sönder och allt innehåll hamnade på golvet. (löste dock situationen mycket bra, genom att betala mina grejer och gå. ingen såg nått. BAD GIRL!)
16:00-16:50 ; svindåligt armpass, svära lite.
17:00-18:15 ; hämta den lille på skolan, fördriva tid på bibliotek, hämta flickan på la tallaret
18:45- nu ; kvällsmat, relax. 
 
Jag åker fram och tillbaka. tur jag inte betalar bensinen, om man säger så. Imorgon ska jag in till stan och dansa afrollatina. Måste hinna in till HM först och köpa torrschampoo. Mitt hår klarar inte av detta vatten. Det är skitflottigt efter 2 dagar, jag som aldrig haft problem med flottigt hår. Jag kan inte visa mig utan diadem ser så jävla äcklig ut. 
Juste, när jag och den lille var på biblioteket så hände en skojjig sak. Vi läste böcker som vanligt. Han hämtar; jag läser (alt. hittar på, alltid katalanska böcker) Plötsligt tar han fram denna bok och vill absolut läsa den också. Jag hade flera mammor bredvid mig och skulle alltså förklara för den lille vad denna bok handlade om. Lyckades smygfota lite. Såhär såg boken ut:
Jessiefo hamnade i en av sina obekvämaste sitser sen jag kom hit. Arnau såg så frågande ut när jag inte kunde låta bli att fnissa.  Mamman har berättat för mig att 3åringarna (!) har börjat med att lära sig hur ett barn blir till. Det skall börjas i tid, som man säger. 
 
Adios.

Kommentarer
Postat av: Morf

Jessifo´s hårda dag full av äventyr med tappad burk och dåligt armpass i stressen, slutade med fniss. Tare lugnt i morgon med dansen, kamma håret bakåt och släng med svansen.

2013-01-29 @ 09:34:55
Postat av: Tussmamman

Morf han kan dikta han!

2013-01-29 @ 15:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0